Bir kağıda, sadece delik açarak neler yaratabilirsiniz?
Bakın Steven Nicholson ne yapmış? Sabrını ayakta alkışlamak istiyorum :)
Ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
28 Eylül 2007 Cuma
27 Eylül 2007 Perşembe
187. Sayfa Sobesi
Sevgili Perili Köşk’üm beni sobelemiş ya da mimlemiş.. Sobe şu, en yakınımızda bulunan, ilk kitaba elimizi uzatıp ,187. sayfasındaki ilk cümleyi buraya yazmak..
Kalktım, kitaplığıma gittim, neredeyse tüm kitaplarımın yerini ezbere bilirim. Yalnız, okumaya başladığım kitaplar üst üste durur bir rafta. Oradan bir kitap çektim hemen, elime gelen kitap, İlber ORTAYLI’nın “İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı” adlı kitabı.
187. sayfanın ilk cümlesi şu;
“II. Mahmud’dan beri öğrenim için Avrupa’ya öğrenci gönderiliyordu, bunun etkisi görülmemiş değildir.”
Şimdi,
Fikrimin İnce Gülü, Eda ve Palyanço’yu sobeledim :)
Kalktım, kitaplığıma gittim, neredeyse tüm kitaplarımın yerini ezbere bilirim. Yalnız, okumaya başladığım kitaplar üst üste durur bir rafta. Oradan bir kitap çektim hemen, elime gelen kitap, İlber ORTAYLI’nın “İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı” adlı kitabı.
187. sayfanın ilk cümlesi şu;
“II. Mahmud’dan beri öğrenim için Avrupa’ya öğrenci gönderiliyordu, bunun etkisi görülmemiş değildir.”
Şimdi,
Fikrimin İnce Gülü, Eda ve Palyanço’yu sobeledim :)
21 Eylül 2007 Cuma
Görünenin Ötesinde
ArkeoPera Sanat Galerisi, 18 - 30 Eylül arasında Berna Özlem Özcan’ın “Görünenin Ötesinde” adlı dijital baskı resim sergisine ev sahipliği yapacak.
Sergisinde grafik ve resim disiplinlerinden seçkilere yer veren Özcan, aynı zamanda görsel kültür mirasımıza ait donelerle, var olanın yeniden kurgulanıp nasıl sunulabileceğini sorguluyor.
Yarattığı transparan etki ile üst üste bindirilmiş görüntüler içinde belirgin renk ve biçim kontrastları ile imgeler arasında kurulan hiyerarşik düzende dominant olan görünen olurken, görünenin ötesindeki gerçeklik, imgelerin bir araya gelerek oluşturdukları bütündeki söylemleri ve izleyici üzerinde uyandırdıkları farklı duygu ve hisler olmaktadır.
Öte yandan grafik çalışmaların, bilgilendirme ve tanıtım hizmetinin ötesinde, bir sanat nesnesi olarak ta anlam kazanabileceğini ve iletişim işlevini sürdürebileceğini savunan sanatçı, tasarımlarında kullandığı simgeler ve görüntü elemanları arasında kurduğu ilişki ve anlamlandırma sürecine izleyiciyi de kendi yorumuyla ortak olmaya davet ediyor.
Ayrıntılı bilgi için bakınız.
Sergisinde grafik ve resim disiplinlerinden seçkilere yer veren Özcan, aynı zamanda görsel kültür mirasımıza ait donelerle, var olanın yeniden kurgulanıp nasıl sunulabileceğini sorguluyor.
Yarattığı transparan etki ile üst üste bindirilmiş görüntüler içinde belirgin renk ve biçim kontrastları ile imgeler arasında kurulan hiyerarşik düzende dominant olan görünen olurken, görünenin ötesindeki gerçeklik, imgelerin bir araya gelerek oluşturdukları bütündeki söylemleri ve izleyici üzerinde uyandırdıkları farklı duygu ve hisler olmaktadır.
Öte yandan grafik çalışmaların, bilgilendirme ve tanıtım hizmetinin ötesinde, bir sanat nesnesi olarak ta anlam kazanabileceğini ve iletişim işlevini sürdürebileceğini savunan sanatçı, tasarımlarında kullandığı simgeler ve görüntü elemanları arasında kurduğu ilişki ve anlamlandırma sürecine izleyiciyi de kendi yorumuyla ortak olmaya davet ediyor.
Ayrıntılı bilgi için bakınız.