23 Kasım 2012 Cuma

Dalyan'lı Ali Usta


Dalyan'lı Ali Usta'nın tabelasını görünce, içimdeki sevinçle kapıyı araladım. Ali Usta'ya, 'nerede o eski ustalar?' bakışımla selam verdikten sonra, tezgahına dönüyorum hemen. -Malum, artık el yapımı sandalet satıyoruz diyenlerin dükkanlarında pek tezgah görmek mümkün değil.-


O keskin deri kokusunun küçük dükkanını sardığı, yazları kızının dizi dibinde sandaletleri ölümsüzleştirdiği Dalyan'dayım bu sefer, Dalyan'lı sandalet ustası Ali abinin yanındayım..

Bir kalıptan çıkmış 'el yapımı' adı altında satılanlardan çok farklı onunkiler.. 'Üç usta tanırım bu işte ' diyor, rahmetli Ali Güven'i anlatıyor sonra.. 'Çok büyük ustaydı' diyor..

Hemen 35 numara, çarık modeli terliği giyiyorum ayağıma, Ali ustaya ve tatlı kızına, 'tekrar görüşmek üzere' diyorum, biliyorum ki Ali Usta'nın anıları var anlatacağı ve daha çok deri çakacak kösele tabanlara..






2 yorum:

Adsız dedi ki...

Muglaya tatil içn gittigimde el yapımı terliklerden almıstım cok uzun seneler severek giydim. Hemde hiç sakınmadan, düsünün kumsalda bile onlarla gezdm :) Alırken herhangi bir sorun oldugunda ne yapacagımı sordugumda kartını vererek malının arkasında durmustu Ali usta.Terliklerim hala sapa saglam ve hiç bir sorun yasamadım. Dügün hazırlıgı sırasında kuaförde unuttum. ptesi ilk işim oraya gidip bıraktıgım terliklerimi almak olacak.Ali ustaya sevgiler.

Bilun Şen dedi ki...

Düğün telaşınızda kocaman kolaylıklar diliyorum ve Ali Usta bir tane diyorum ben de ;) Çok sevgiler :))