4 Şubat 2008 Pazartesi

Nazım Memleketine Döndü..

Dünya şairi Nâzım Hikmet, ilk kez sergilenen kişisel eşyaları, özel belgeleri ve elyazmalarıyla, Yapı Kredi Kültür Merkezi Sermet Çifter Salonu’nda memleketinin insanlarıyla buluşuyor.

19 Ocak – 22 Mart tarihleri arasında açık kalacak “Şehrime ulaşamadan bitirirken yolumu…” Nâzım ve Vera, Moskova’dan İstanbul’a başlıklı sergi, Nâzım Hikmet’in eşi Vera Tulyakova’yla paylaştığı ve yaşamının son yıllarını geçirdiği Moskova’nın 2. Pesçannaya Sokağı’ndaki evinden getirilen pek çok özel eşyayı şairin sevenlerine ve edebiyat meraklılarına sunuyor; şairin ve eşinin yaşam alanının kendine özgü atmosferini yeniden canlandırıyor. M. Melih Güneş’in küratörlüğünde hazırlanan ve Sadık Karamustafa tarafından tasarlanan sergi, Vera Tulyakova’ya ait bazı kişisel eşyaları da kapsıyor.

Nâzım Hikmet’le Vera Tulyakova’nın bilinen bazı fotoğraflarına da yansıyan kıyafetlerinden örnekleri de içeren ve Nâzım Hikmet’in Moskova’daki dünyasını, ilk kez sergilenen özel eşyalarıyla İstanbul’a taşıyan sergi, büyük şairin yaşadığı mekâna dair ilginç ayrıntıları izleyicilerle buluşturacak. İzleyiciler, bu eşyaların/giysilerin çiftin yaşamında nereye denk geldiğini ve günlük hayatlarının neresinde durduğunu, YKY’nin bu ay yayımlayacağı Vera Tulyakova imzalı Bahtiyar Ol Nâzım adlı kitaptan alıntılanan metinlerden takip edebilecekler.

Gerçekten tüyler ürpertici bir sergi.. İlk girince sağ taraftaki manzara bir süre olduğum yerde çakılı bıraktı beni.. Gidilip görülmesi gerekli, dosdoğru bir sergi..

Ayrıntılı bilgi için tıklayınız.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Biz değerini bilemedik ne Nazım2ın ne Ruhi Su'nun ne de diğer pırlantalarımızın.Ata'mızın yolunda gidemez oldu. Çok üzücü çook :( Kesin gideceğim Bilun'um teşekkür ederim canım resmen tüylerim ürperdi ya muhteşem.

Adsız dedi ki...

Canım benim mutlaka görmen gerekli.. Ben tam karşısındaki Frig Sergisi'ne gitmiştim aslında. Sonra birden oraya daldım ve iyi ki de girmişim.. Dedim ya çakıldım kaldım.. İnanılmaz duygulu, tüyler ürperticiydi.. Öyle baktım bi'süre.. Çok fotoğraf çekemedim o yüzden.. El yazısı, Vera ile evlilik cüzdanları, o güzelim satırları vurduğu daktilosu, bibloları, kitapları.. hepsi muhteşem..

Esra :) - kadincablog.blogspot.com dedi ki...

kaybettiğimiz kişilerin adına oluşturan müze veya sergilerde onların kıyafetlerini görünce içim çok kötü oluyor. Nazım hikmetin kıymetini gerçekten bilemedi devletimiz. gidip gezmeyi çok isterim...

KadıncaBlog

Adsız dedi ki...

Canım gerçekten görülmesi gerekli bir sergi.. Söylerken bile tüylerim ürperiyor.. Dediğin gibi kıyafetler insanı kötü yapıyor :( Serginin girişte sağındaki manzara -yani beni olduğum yerde bir süre çakılı bırakan manzara- ilk fotoğrafta gördüğünüzdü.. İnsan ınanılmaz duygulanıyor ve etkileniyor..

Adsız dedi ki...

Aynen canım,Maalesef değerleri öldükten sonra anlaşılıyor.Ben de görmeyi çok isterdim.Ama biz Ankaradayız.

Adsız dedi ki...

Canım ayrıca bizimle paylaştığın için teşekkür ederim.Bende gezmiş gibi oldum.Yerinde de gezmek isterdim aslında...

Adsız dedi ki...

Mehtap'cığım ben teşekkür ederim asıl. Nazım gerçekten çok önemli biri; keşke değeri o yok olup gitmeden anlaşılsaydı..