10 Şubat 2008 Pazar

Nazar-Yunan İlişkisi

Yunanlılar Hacivat Karagöz, baklava, lokum derken şimdi de ülkemizde 3 bin 500 yıldır var olan nazar boncuğuna sahip çıkmış.

Brezilya'dan boncuk üretimi yapılan İzmir'in Kemalpaşa İlçesine bağlı Nazarköy'e gelen bir mail, Yunanlılar'ın oyununu ortaya çıkarmış. Brezilyalı bir alıcı son yıllarda Yunanlılar'ın nazar boncuğunu kendi üretimleri gibi sattığını, yaptıkları bir araştırmada bu nazar boncuklarının Türkiye'den özellikle de İzmir'den geldiğini belirlediklerini bildirmiş.

Buyrun, haber burada.

Bir de unutmadan, buna da bir bakın.

7 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

Pes vallahi, şu fındık reklamı ne kadar doğru ya, yunanlıları çok güzel özetlemiş.
aslında yutdışından tanıdıklarımıza hediye alırken veya yurtdışında yaşayan türkler yabancı dostlarına hediye alırken nazar boncuğu altenetifini, üzerinde hikayesiyle değerlendirebilirler. Üstelik öyle güzel nazar boncukları varki, mağazalarda, masalarımızı süsleyecek.
ayrıca küçüklerden de hediye paketlerimize ekleyebiliriz.

yapılacak çok şey var da yunanlılar gelip başka bir kalem daha bulur nasılsa, bunları engelleyecek bir şeyler olmalı.

KIKI'S DESIGN dedi ki...

Biluncuum:)
uzun zamandır bloğumla ilgilenemediğim için sana da uğrayamadım tabii:)oldukça özlemişim aslında:)
şu yunanlılar onu çaldı buna sahip çıktı olayları beni gülümsetiyo sadece...biliyorsun ki ben 18 yıldır türkiyede yaşayan bir yunanlıyım ve ben doğduğumda bana ilk nazar boncuğu hediyemi rum olan dadım hediye etti...biz de en az türkler kadar nazara inanır ve nazar dualarımız vardır hani türkiyeye gelip görüp beğenip "bu bizim olsun muuuuu???" dediğimiz bişey değil kiiii:)))ama fındık reklemı beni kopardı adına "funduki "deriz olur biter diyo ya zaten yunacası "funduki":)))))
ÖPÜYORUM CANIMCIIM KOCAMANNNNNN!!!!

Bilun dedi ki...

Kiki'ciğim canım benim! Nazara inanmayan yok herhalde gerçekten :) Hehe :) Funduki demek :)
Canım benim öpüyorum kocaman ben dee!!

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

bilunum canım,ne zamandır gelmiyorum bloğuna kız bana,bazan böyle vıjtttt uçuşlar yapıyorum ben...
ince düşünceli,şekerden tatlım benim ,öptüm seni....

Bilun Şen dedi ki...

Perilim canım benim niye kıziim? :) Öperim sadece :)

www.edasuner.com dedi ki...

Kuzum başıma geleni anımsadım bu yazıda anlarsın ya içine doğmuş gibi benzer tadda yazmışsın olayı.Pes diyorum ya.

Bilun Şen dedi ki...

Ay hakikaten canım ya. Üzülme sen; seni bilen biliyor canım benim.