7 Mart 2013 Perşembe

Bloggerların Güzellik Sırları

Kadınlar Günü’nden bir gün önce bizim güzel hatunlardan sizler için ipuçları topladım. Bakım sırları, olmazsa olmazları, sürmeden uyumam dedikleri, kremleri, hepsi bu postta. Kimi bakım konusunda benim gibi tembel, kimi layıkıyla bakıyor cildine..



Alfabetik sırayla hazırladığım bu bakımlı ve her daim güzel bloggerların güzellik ve bakım sırlarını yavaş yavaş öğrenelim ve bir an önce kendimize çeki düzen verelim bence :) 
Ben şimdiden listeme bir sürü ürün ekledim, cildime uygunlukları araştırılıp, sepete eklenecekler. E tabi asıl cilt bakımının içeriden olacağını hatırlatınca bizim kızlar, yeme-içme konularıma da bir ayar çekmem şart oldu! ;)



Belki de bu soruyu çok kolaylıkla cevaplayabilecek biri Buse, çünkü makyaj, bakım konularında yazdığı bir blogu var ve ‘var mıdır vazgeçilmez bir kremin?’ dediğimde uzun uzun açıklıyor bizim için ;)

"Artık 30 lu yaşlarımda olduğum için cildime daha fazla özen gösterdiğim bir gerçek! Zaten kozmetik, cilt bakımıyla bu kadar iç içe yaşarken cildime özen göstermemem imkansız :) 20 li yaşlarımda cildimde çıkan sivilceleri sıkma, cildimi kurutan ürünler kullanmak gibi bir çok hatayı yapmış olsamda artık bu konuda deneyimlerimden yola çıkarak daha dikkatli davranıyorum.. Cilt bakımı rutinim adım adım;
*İyi bir makyaj çıkarıcı; Şu ana kadar kullandıklarım arasında en iyisi  Bioderma H2O..
*Temizleme Jeli; Makyajımı temizledikten sonra Yves Rocher Nemlendirici ve Ferahlatıcı Yüz Temizleme Jeliyle yüzümü yıkıyorum; cildimi kurutmadan nazikçe temizliyor..
*Hijyen; Banyomda el havlusunu asla yüzüme sürmem. Mutlaka kağıt havluyla kurularım.. 
*Tonik; Hergün makyaj yaptığım için cildimde kalan makyaj kırıntılarını temizlemek için mutlaka Tonik kullanırım; Yves Rocher Nemlendirici ve Ferahlatıcı Tonik
*Göz Kremi; Göz altı problemlerim olduğu için iyi bir göz kremi olmazsa olmazımdır. Şu sıralar La Colline  Cel. Vital Eye Gel kullanıyorum.. Göz kremi kullanmak kadar onu nasıl kullandığımız da önemlidir. Kremi  göz çevresine dıştan içe doğru serçe parmakla sürmeliyiz. Ardından parmaklarla hafifçe pıt pıt vurup masaj etkisi yaparsanız göz altınız daha sıkılaşır. :)
*Nemlendirici; Göz kreminin ardından cildime uygun yağsız bir nemlendirici uyguluyorum.. Cildi karma/ yağlı olanların su bazlı nemlendirici seçmeleri çok önemlidir. Cildim nasılsa yağlı nemlendiriciye ihtiyacım yok diye sakın cildinizi ihmal etmeyin.. Şu sıralar favori ürünüm Darphin Nemlendirici Bakım HydraSkin Light..
*Serum; 30 lu yaşlarda tüm bunların ardından yaşlanma izlerini ertelemek için akşamları cilde Serum uyguluyorum.. Benim tercihim Darphin Nemlendirici Bakım HydraSkin Serum.. :)"

----------------------------------------------



Yeni anne Deniz'in güzelliği ve her daim bakımlı cildi göz önüne alınırsa verdiği fikirleri bir an önce uygulamaya geçmek lazım ;) 

"Kişisel bakım kürlerim, kozmetikten çok, yiyecekle ilgili, çünkü ben cildin dıştan değil, asıl içten beslenmesi gerektiğine inanıyorum. O yüzden yiyip içtiklerime çok dikkat ediyorum. Her gün mutlaka 2 litre su olmazsa olmazım. Ayrıca bol bol koyu yeşil yapraklı sebze yiyorum, bol antioksidan almaya dikkat ediyorum. Her gün içinde çiğ kereviz sapı, ıspanak, avakado, kabak, kışın nar, yazın çilek, portakal, zencefil, elma, armut ve kivi olan karışımı içiyorum. Bunun yanında cilt temizliğine çok önem veriyorum. Makyaj yapmamış olsam bile, yatmadan önce mutlaka cildimi temizleyip, uygun bir nemlendirici sürmeyi ihmal etmiyorum. Kozmetiğin markası bence çok önemli değil, en iyisi bile bir yere kadar sonuç veriyor, o yüzden genellikle eczanelerde satılan dermatolojik markaları kullanıyorum. Haftada 2 kere aktardan aldığım buğday özü yağı ve susam yağını sürüp yatıyorum. Bir de hiç vazgeçemediğim bir ürün var ki, o da Acıbadem sütü. Hem makyaj temizleyici olarak hem bakım için mutlaka kullanıyorum kendimi bildim bileli. "

----------------------------------------------



Blog aleminin en tarz hatunu, bakım konusunda tembel olduğunu söylüyor. O zaman bu güzelliği, pürüzsüz cildi genetik bir miras. Böyle şanslı hatunları ayrı seviyorum <3

"Cilt bakımı konusunda dünyanın en tembel insanına denk geldiğini söyleyebilirim. Genellikle nemlendirici sürmeyi bile unutuyorum ben makyajımı temizledikten sonra. Ama vazgecilmezlerden bahsedeceksek, Biodermanın Sensibio makyaj temizleme suyundan vazgecemem cunku benim gibi tembel kadınlara göre, tek ürünle tüm makyajı çıkarıp büyük zahmetten kurtarıyor beni.. : )"

----------------------------------------------



Blog aleminin tatlı hatunu, turuncu saçlısı, objektif severi :) Peki, onun kullanmadan olmaz dediği ürünü ne?


"Aşağıda sayacağım ürünlere ek olarak her sabah düzenli kahvaltı, mutlaka bir bardak yeşil çay, ve akşamları ceviz, fındık, badem, üzüm, meyve yiyorum, kışın her sabah bir fincan pekmez, akşam yatarken bir kaşık bal ve günde en az 2 lt su içiyorum. Genetik olarak cilt yapısı konusunda çok şanslı olmadığım için 13-14 yaşımdan itibaren cildime özen gösteriyorum.

Temizleyicim - Dermologica Special Cleansing Gel -Her akşam mutlaka cildimi bununla temizliyorum, üründen çok memnunum.
Toniğim - Avene - 6 aydır kullanıyorum - Fena değil ama çok etkili bir tonik olduğunu söyleyemeyeceğim.
Nemlendiricim - La Roche Posay Effaclar Duo - Bu ürünün de çok etkisini görmedim. 
Göz altı kremim : Avene - Fena değil, çok etkili değil.
Peeling kremim : La Praire Celluar 3 minute Peel - Çok çok etkili bir peeling. Hafta 1 kere kullanıyorsunuz. Henüz 3 kere kullanmama rağmen cildimdeki etkisi gözle görülür düzeyse.
Güneş koruyucum : Avene 50+ factor - Çok uzun zamandır kullandığım ve uzun zamandır da değiştirmediğim tek ürün. Yaz-kış her gün kullanıyorum.
Göz makyaj temizleyicim: Nivea - Vasat bir ürün ama çok fazla göz makyajı yapmadığım için bana yetiyor.
El kremim : Hemp Hand Protector - Kokusu biraz ağır olsa da el kreminde tek geçtiğim bir krem. 
Saçlarım için : Kitoko Argan Yağı ve John Frieda Frizz Ease - Argan yağını her banyodan sonra saçlarıma 2-3 damla sürüyorum, saçlarımdaki etkisi çok iyi. Frizz Ease'i ise sadece maşa kullanacağım zaman 2-3 damla saçlarıma sürüyorum. Hem çok daha kolay şekil alıyor hem de saçlarım parlıyor.
Vücut kremim: Vaseline - Süper bir krem, çok memnunum."

----------------------------------------------



Blog aleminin çatlak, akıllı ve bir o kadar da komik hatunu. Şahane önerilerle hem kalbimize, hem cildimize yardımcı oluyor blogunda. Ve o da güzelliğinin sırrını paylaştı a dostlar, herkes buraya ;)

"Cildime yatmadan önce sürdüğüm bir krem yok, daha doğrusu ben kozmetik konusunda biraz maymun iştahlı olduğum için ürünler hep değişir. Ama 1 yıldan fazladır kullandığım, bundan yıllar sonra da kesin kullanıcam dediğim tek ürün Clinique'in toniği. Makyajımı temizledikten sonra onunla temizlemezsem rahat uyuyamam, makyaj yapmamışsam, bütün gün evde oturmuşsam bile gece yatmadan tonikle temizler öyle uyurum. Bu ara tonikten sonra Clinique Even Better Clinical da sürüyorum ama onun dışında bir şey yok kullandığım."

----------------------------------------------



Gülşah aynı zamanda, hemşire ve işini çoook seven bir hemşire. Hatta onu twitterdan twithemsire olarak tanıyanlarınız vardır. Üşütmüşüm deseniz, hemen ilgilenir, ağrım var deseniz bir anne sıcaklığınca hal hatır sorar, doğal reçetelerle çabucak iyileşmenizi sağlar. Blogu ise tam kitap kurtlarına göre. Onun bakım sırları neymiş, hemen öğrenelim..

"Cildime yaptığım bir bakım kürüm yok ama sabah kalktığımda evden çıkmadan, akşam yatmadan yaptığım rutinlerim var. Bir kere asla makyajımı çıkarmadan günü bitirdiğimi hatırlamam. İyi bir makyaj temizliğinden sonra Clarins Doux Nettoyant Moussant Peaux Normales-Mixtes harika bir cilt temizliği yapıyorum sonrasında yine Clarins toniğimle temizleyip sonrasında Clarins Multi Active Day Early Wrinkle Correction Cream Gel kremi ile de nemlendiriyorum. Bunu her sabah ve her akşam yapmadan ne uyurum, ne de evden çıkarım."

----------------------------------------------



İnstagram arkadaşım canım, Kuzunun Annesi, Kelebeğin Gözünden isimli bir de blog yazıyor. Nedir bu güzelliğin sırrı diyorum, ve...

"Biluncum ne tatlısın sen , güzelliğin sırrı verilir mi hahhaha :)) Genetik desem olmaz değil mi :))) Şaka bir yana cildim çok kuru olduğu için her gün düzenli nemlendiricimi ve göz kremimi kullanıyorum ve kuru cildimi süt ile temizliyorum. Biliyormusun hamileyken bana doktorum eğer annenin karnı çatladıysa sen ne sürersen sür sadece biraz engellersin ancak yine çatlayacaktır demişti. Ben Mustela ile kocaammnnnn olan karın çatlağını önledim. Buraya nereden geldim ımmmm heh hatırladım yüzümüze kullandığımız nemlendiricilerin cilt tipine uygun olması yeterli. Emin olun ki çokkkk pahalı ürünü kullanıp yüzümde etkisine görmediğim oldu  ve şuan bir eczane ürünü kullanıyorum oldukça memnunum :)) Parası değil cilde uygunluğu çok önemli....Sonraaa devam edelim  2 haftada bir kil maskesi ve 2 haftada bir nem maskesi yapıyorum ancakkkkk :)) Banyo sonrası havlunun ters tarafıyla yüzüme dairesel hareketlerle masaj yaptığım , kuzuma meyve salatası hazırlarken avakadonun kabuklarını yüzüme koyduğum , kalan çileklerle krema ve balı karıştırıp yüzümde ve ellerimde gezdiğim de doğrudur :)))"

----------------------------------------------



Laçin’in ve dünya tatlısı kızı Nil’in maceralarını bilmeyen yoktur. Hayatımda tanıdığım en becerikli hatunlardan Laçin’in blogunda da bakım konusundaki fikir ve deneyimlerini okuyabilirsiniz.

"O gün makyaj yapmamış olsam bile Bioderma Sensibio H2o ile temizlemeden mümkün değil uyumam. Kiehls' ın gece serumu ve nemlendiricisi de olmazsa olmazlarımdan. Kaşlarım çok seyrek olduğu için aklıma geldikçe Arko krem sürerim, bunu yaptığımdan beri çok daha iyi durumda."

----------------------------------------------



Moda Masalları blogunda, faydalı ürünler paylaşan, deneyimlerini anlatan ve tam bir kitap ayracı koleksiyoneri olan bu şeker masalcıya sordum, neler kullanırsın cildin için?.. 

"Benim gibi kozmetik ve cilt bakımı ürünü almaya doyamayan bir insana sorulacak bir soru değildi bu :) Vazgeçemeyeceğim o kadar çok ürünüm var ki... ama Clinique anti blemish köpük yüz temizleyicimden kesinlikle vazgeçemiyorum. Uzun süredir en istikrarlı kullandığım ürün oldu."

----------------------------------------------



Serap, son zamanlarda hayli zayıflayarak eski formuna kavuştu ve artık bunu koruyor. Var mı vazgeçemediğin bir ürün diyorum..

"Güzellik ürünüm, kesinlikle at kılı fırça. Banyo sonrası bacaklarımdaki selüliti engellemek için kullanıyorum. The Body Shop'ın fırçası."

----------------------------------------------



Ben Tuğçe'yi geç buldum. Şöyle ki, onunla çok geç tanıştık bence. Frenchos ile birlikte yazdığı iki kitabı / Erkek Dedikodusu 1 ve 2 okuduktan sonra tanışabildik onunla. Ama çok sağlam ilerliyoruz ;)
Bu kadar duru bir güzelliği olan canım arkadaşım, nedir bu güzelliğinin sırrı diyorum..

"İyi beslenmenin kadınlar için çok önemli olduğunu düşünüyorum. Bu benim için kozmetikten daha
öncelikli. Ben hayatımda 5 şeyi çok tüketirim: Süt, somon, brokoli, kefir ve fındık.

Beslenme iyi olunca kozmetik destekle de küçük detayları halledebiliriz. Ben eve gelir gelmez
makyajımı silmiyorum, aksine daha da koyu yapıyorum. Ama olmazsa olmazım şu ki: uyumadan önce
o yüz temizleme jeli ile iyice yıkanacak ve çok iyi nemlendirilecek.

Saçlarım için düzenli olarak hindistancevizi yağı ile bakım yapıyorum. Bir de her banyodan sonra
kendimi kreme boğmazsam olmaz. Eğer zamanım kısıtlı ise duş sırasında cildime bebek yağı
sürüyorum. Haftada bir ayaklarıma bebek vazelini sürüp havlu çorap giyiyorum.

Sabah uyanır uyanmaz 2 bardak su içiyorum. Gözaltlarım içinde yine gece gündüz at kestanesi özü
içeren bir krem kullanıyorum."

----------------------------------------------



Benim güzel gözlü, temiz kalpli, canımın içi Zet, genetik miras olarak zaten çok şanslı bence. Ama onun da olmazsa olmazları var bakım konusunda. Bakalım neymiş?

"Bu aralar Kiehl's'in Midnight Recovery Concentrate yağına bayılıyorum, her yerde öneriyorum. Gece yatmadan sürüp sabah yıkıyorum, iksir gibi! Onun dışında genelde krem satın almaktansa doğal karışımları seviyorum. Birde senelerdir gül suyunu tonik olarak kullanırım."

----------------------------------------------




Zümra, on parmağında on marifet olanlardan. Mesleği avukatlığı layıkıyla yapıyorken, bir de blogunda markaları, bakım ürünlerini bizimle paylaşıyor. Peki diyorum, bu yoğunluğun arasında bu kadar güzel ve bakımlı kalmanın sırrı ne?..

"Ben ne yazık ki kozmetik ürünler konusunda çok sadık biri değilim. Kozmetik sektörü sürekli güncellendiği için her ürünün daha iyisi, daha gelişmişi üretiliyor. Ben de her ürünü deneyimlemek istediğim için parfüm dışında aynı ürünü çok uzun soluklu kullanamıyorum. Ama tabii bu hiçbir ritüelim olmadığı anlamına gelmiyor. Cildimle ilgili en önemli kuralım, asla makyajımı çıkarmadan uyumamak. Bunun dışında cildimi düzenli temizlemeye özen gösteriyorum, şu anda Garnier'nin 3'ü 1 Arada Yüz Yıkama Jeli'ni kullanıyorum ve oldukça memnunum. Toniğim Nivea, ancak toniğim bittiği zamanlarda asidi alınmış maden suyunu tonik olarak kullanıyorum ve gerçekten cildime iyi geliyor, tavsiye ediyorum. :) Kuru bir cildim olduğu için sık sık nemlendirmem gerekiyor, bunun için de bu sıralar Nuxe ürünlerini beğenerek kullanıyorum. Göz altı kremim ise Clinique Even Better ve ilginç ama bu ürünü uzun süredir kullanıyorum, çok memnunum. Güzel bir cildin sırrının, genetik faktörlerin yanı sıra doğru ürünlerle yapılan temizlik ve nemlendirmeden geçtiğine inanıyorum. Son olarak da herkes için ışıl ışıl bebek gibi bir cilt diliyorum :)"

32 yorum:

chunlibeauty dedi ki...

Çoook keyifli bir yazı olmuş :) çok güzel düşünüp iyi bir iş çıkartmışsın :) ellerine&emeğine sağlık! :)

KavunluVotka dedi ki...

Harika bir post olmuş. Hiç sıkılmadan, keyifle okudum :) ve fikir edindim tabii :) teşekkürleer..

Unknown dedi ki...

Bende yaziyi cok faydali buldum. Ayrica buradaki isimlerden bazilarini zevkle takip ediyorken bazilarini sizin sayenizde duydum, yeni yeni yazmaya başlamiş biri olarak, halihazirda yazan ve beğenilen bloggerları takip etmek en buyuk keyiflerimden;)

Unknown dedi ki...

Canım benim ya ne kadar güzel yazmışsın benim için inan gözlerimi doldurdun!Bak şimdi sana sarılmak için bir sebebim daha oldu:)Benim tatlı güzel kalpli kuşum seni çok seviyorum:)

Kürksever dedi ki...

Blogların nabzını çok güzel tutuyorsun, bidakka tv de süper bir proje, tebrikler!

Kübra Engin dedi ki...

Biluncum, enfes bilgiler var. Anladığım kadarıyla herkes Bioderma bağımlısı. Pek faydalı olmuş. Eline sağlık :)

deniz saatçioğlu dedi ki...

Harikasın Bilun'cum, çok keyifli olmuş, bir solukta okudum.

Fido dedi ki...

ellerine sağlık Bilun'cuğum,çıtır arkadaşım :) Böyle bi yazıda yer almaktan çok mutlu oldum ^.^ Öpüyorum seni kocaman <33

PINKY FASHION dedi ki...

benim gibi kozmetik ve bakım delisi bir insan için bulunmaz bir post olmuş ;))

Kuzununannesi dedi ki...

Sevgili Bilun bak hala hastanedeyiz ama merak ettim bi tikla geldim kuzu anlamadan :)) oncelikle cok mutlu oldum blogunda yer aldigin icin inanılmaz keyifliydi ve sunu eklemek istiyorum inanilmaz seker sicak sahane birisin:)) sevgiler..kaciyorum hemen

Moda Masalları dedi ki...

Eline sağlık, cidden yararlı bir yazı olmuş :)

Unknown dedi ki...

Bilunum çok keyifli bir yazı olmuş, ah keşke ben de yoğunluktan unutmayıp yazabilseydim.

Lunapark Queen dedi ki...

Süper süper süper olmuş Bilun'cum, keyifle ve merakla okudum diğer çıtır bloggerların bakım sırlarını :) Çok güzel bir fikirdi, tebrik ediyorum :) Öpüyorum!

Bilun ŞEN dedi ki...

* CHUNLI BEAUTY BUSE, çok tesekkurler canim. Siz olmasaydınız güzel olmazdı :) Çok sevgiler, öptüm..

Bilun ŞEN dedi ki...

** KAVUNLU VOTKA, çok tesekkurler, beğenmene çok sevindim. Kocaman sevgiler :)

Bilun ŞEN dedi ki...

*** EMİR GÜL, çok tesekkurler. Çok mutlu oldum beğenmenize. Çok çok sevgiler :)

Bilun ŞEN dedi ki...

**** GULSAH EROL, canımın iciiii ben de seni çok seviyorum. Sarılalım kocaman :)

Bilun ŞEN dedi ki...

***** COSKUN HURSEL, çok tesekkurler Coşkun :) Çok sevgiler..

Bilun ŞEN dedi ki...

****** KÜBRA ENGİN, canim çok sagol :) Valla ben de Bioderma almayı düşünüyorum bu posttan sonra :) Öptüm çok

Bilun ŞEN dedi ki...

******* DENİZ SAATCİOGLU, Denizcim çok tesekkurler, sayenizde canim benim. Öpüyorum çok :)

Bilun ŞEN dedi ki...

******** FİDOLAND, Fidocummm Cook tesekkurler, sayenizde çok güzel oldu valla. Koskocaman öpüyorum canim benim :)

Bilun ŞEN dedi ki...

********* PİNKY FASHİON, Çok tesekkurler, beğenmene çok sevindim :) Çok sevgiler..

Bilun ŞEN dedi ki...

********** KOKOS KELEBEK, canim benim sen de Öylesin İnan.. Bu kosturmacanin icinde zaman ayırdın, çok çok tesekkurler canımın ici, öpüyorum Koskocaman :)

Bilun ŞEN dedi ki...

*********** MODA MASALLARI, çok tesekkurler canim, sayenizde ;) Çok sevgiler..

Bilun ŞEN dedi ki...

************ GAMZE BİRAN, canim benim çok tesekkurler :) Olsun kuzucum, bir dahakine hep birlikte oluruz. Öpüyorum kocaman :*

Bilun ŞEN dedi ki...

************* LUNAPARK QUEEN, canimmm çok tesekkurler, sayenizde süper oldu. Ben de şahane fikirler aldım :) Çok çok öpüyorum canim benim :)

Unknown dedi ki...

Bayıla bayılıa okudum birbirinden güzel bloggerların sırlarını Bilun'cum ve bir kısmını da not ettim. :) Gerçekten süper olmuş, ellerine sağlık! :)

Bilun Şen dedi ki...

BURCU KOLAT,
Burcucum çoook teşekkürler, ben de notlarımı aldım, yakın zamanda önerilen ürünleri denemeye başlayacağım :) Kocaman sevgiler :)

Kristofair Organization dedi ki...

canim cok guzel cok samimi bir post olmus eline saglik

Bilun Şen dedi ki...

Kristofair Organization, çook teşekkürler :))

güzellik sırları dedi ki...

Bu faydalı ve güzel yazı için teşekkürler

Cilt Bakımı dedi ki...

Canım çok güzel bir yazı olmuş, keyifle okudum.