1 Ekim 2012 Pazartesi

Sanat Güneşi'nin "Sanat" Müzesi


Bodrum'a gitmişken, babam sayesinde sesiyle ve o tane tane, anlaşılır kelimelerle söylediği şarkılarıyla büyüdüğüm Zeki Müren'in son yıllarını geçirdiği ve ölümünden sonra Kültür Bakanlığı tarafından Sanat Müzesi'ne dönüştürülen evini ziyaret etmeden olmazdı.




Ev, iki katlı olup, ön ve arka tarafta bahçe bulunuyor. Alt kat, Zeki Müren'in yaşadığı şekli korunarak , yatak odası , oturma odası ve kostümlerinden örneklerle sergileniyor.










Üst kat ise restore edilerek sergi salonu haline getirilmiş; Tamamen kendi tasarımı olan sahne kostümleri, kullandığı takıları, aldığı ödüller ve yaşamından fotoğraflar yer alıyor.






Ön Bahçede uzun yıllar kullandığı arabası ve bronz heykeli sergilenmekte.



4 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

Bilun cum geçenlerde ölüm yıldönümü ile ilgili güzel bir radyo programı dinledim, Ceyhun Yılmaz dan. Ne kadar büyük sanatçı olduğunu bir kez daha anladım.Çocuklarıma da TSM aşılamalıyım tıpkı babalarımızın bize yağtığı gibi. Nurlar içinde yatsın.
Müzeyi tanıttığın için teşekkürler, yolumuz düşer inşallah en yakın zamanda

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Bu kadar detaylı ilk defa görüyorum Z. Müren'in evini.Teşekkür ederim.

kuyame dedi ki...

bu guzel paylasimi yaptigin icin tesekkur ederim gercekten ellerine saglik, bende bloguma beklerim http://kuyame.blogspot.com

Bilun ŞEN dedi ki...

* ÇOCUKLA ÇOCUK,
Rica ederim canım, ne demek.. İnşallah siz de orada olup, babalarımızın bize sevdirdiği müziğin sayılı yorumcularından Zeki Müren'in dolaştığı, hava aldığı, uyuduğu, yemeğini yediği yerlerde dolaşırsınız. Kocaman öpücükler canım benim..

** İÇİMDEN GELDİĞİ GİBİ,
Rica ederim canım, ne demek ;) Öptüm çok..

*** KUYAME,
Beğenmene sevindim, geliyorum :)